JIBA en de ezel aan de kar

JIBA plaatste op hun Facebook een foto van een werkezel in India die door zijn kar de lucht in wordt getild omdat het werktuig te zwaar beladen was. Het onderschrift: “Verzin een onderschrift…”.
Er zijn inmiddels al 164 comments, waarvan ongeveer de helft negatief is. Dit slechts een half uur na het posten van de foto. Het gaat tenslotte om een ezel die slecht wordt behandeld: Niet zo’n slimme actie van JIBA dus. De commentaren liegen er niet om: “Jiba, ik vind je ineens helemaal niet leuk meer”, “Wat ontzetten smakeloos.. BAH!”, “Sorry, maar dit is echt verschrikkelijk” en “Dit schiet by my in mijn verkeerde keelgat! Schaam je! Jiba? Wtf!” zijn enkele voorbeelden. Ze worden afgewisseld met ‘grappige’ onderschriften.

De grote vraag: waarom?
Ik vraag me af: waarom zou je als jezelf respecterende reisorganisatie een dergelijke foto plaatsen? Het past totaal niet in hun voorgaande Facebook-strategie, waarin bijvoorbeeld naar meningen en persoonlijke voorkeuren wordt gevraagd. Heeft iemand in een onbewaakt moment iets op een nog openstaand Facebook-profiel gepost? Of iets per ongeluk op de page gezet in plaats van op het eigen profiel? Of is het gewoon een domme actie? Ik ben in ieder geval benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor het online imago van JIBA.

Volg JIBA op Facebook (of juist niet!)

Geplaatst in Blog, Schrijven en getagd met , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *